This page has moved to a new address.

ICH BIN EIN BERLINER #1

This is not another blog: ICH BIN EIN BERLINER #1

Sunday, July 6, 2014

ICH BIN EIN BERLINER #1

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic
Berlijn is druk, chaotisch en vermoeiend, maar ook super tof, geweldig en indrukwekkend. Bij de eerste aankomst in een grote stad voel ik me altijd een beetje overweldigd door alle drukte, warmte en het lawaai. Op het moment dat ik dit stukje schrijf hangen we doodmoe op bed en krijgen we net een preek van onze roommatties over stil zijn. Blijkbaar moeten ze om drie uur weer op om naar het vliegveld te gaan. Drie. uur. Ik wil een privékamer. 

Rond het middaguur kwamen we aan in de stad en nadat we onze tassen hadden gedropt in het hostel zijn we de stad gaan verkennen en wennen aan het feit dat we ons niet langer op het platteland slash in een onbekend provinciestadje bevonden (wow cultuurshock wow). Mijn eerste indruk was misschien wel te omschrijven als 'teleurstelling', want wanneer je het Haubtbahnhof uitstapt lijkt Berlijn een stad als alle steden: veel nieuwbouw, hoogbouw en glas. Maar hé, gelukkig kunnen we verder kijken dan onze neus lang is, want als we iets geleerd hebben deze week dan is het wel dat niets is wat het lijkt. (Met  als toppunt een dure winkelstraat die overgaat in een tof binnenpleintje vol streetart wanneer je een zijsteegje inliep)

We hebben gelachen tot we buikpijn kregen en gebruncht terwijl we met onze voeten in het water van een waterval zaten. Toffe, verlaten gebouwen gezien en tegelijkertijd ook de nieuwe 'glazen' kant van Berlijn. We zijn verdwaald in die Großstadt en hebben uren rondgeslenterd terwijl we onze hersens kraakten op de betekenis van bizarre streetart. Typische toeristen uitgelachen bij Checkpoint Charlie en Duitsland - Frankrijk gekeken in een oude fabriekshal. Dansjes gedaan in een super toffe club met een bizarre naam en in het donker Radlers gedronken aan de Spree terwijl we uitkeken op de lichtjes van de stad.

Berlijn, we hebben van je genoten.

Liefs,
 Sara

Labels: , , , ,

25 Comments:

At July 6, 2014 at 12:54 PM , Anonymous Anonymous said...

Heel leuk verslagje! Ik ben nog nooit in Berlijn geweest eigenlijk, staat nog op mijn to visit-list. :)

 
At July 6, 2014 at 12:55 PM , Anonymous Anonymous said...

Ik wou trouwens op mijn Google account reageren maar dat lukt niet op een of andere manier, sorry als je dit dus storend vindt!

 
At July 6, 2014 at 1:35 PM , Blogger The orbit of Britt said...

Super geschreven en het ziet er echt super uit!

 
At July 6, 2014 at 2:24 PM , Blogger Lauresque said...

Ik vind het altijd heerlijk om je artikelen te lezen! Berlijn klinkt zowaar uitnodigend, en als er een stad is waartoe ik me echt niet aangetrokken voel is het Berlijn. Chapeau dus, het is een klein mirakel. Fijn dat je (jullie) zo hebben genoten! X

 
At July 6, 2014 at 3:22 PM , Blogger By-Evelien said...

wauw Sara, wat ziet het er mooi uit! Wat heb je weer geweldige foto's gemaakt, ik zou zo graag ooit een keer naar Berlijn willen gaan. :)

Liefs Evelien

 
At July 6, 2014 at 3:42 PM , Blogger Naomi said...

Aaah, wat geweldig! Super mooie foto's, ik wil echt NU naar Berlijn, haha

 
At July 6, 2014 at 4:05 PM , Blogger Unknown said...

Klinkt als een heeerlijke ervaring! Ik ben ook een keer in Berlijn geweest. Niet helemaal mijn stad (het was dan ook winter) maar als t zomer is lijkt me het ook gewoon leuker omdat je er dan eerder op uit gaat.
Niet dat ik wil zeggen dan Berlijn niks aan is want het is echt een geweldig mooie cultuur stad. Het is gewoon niet helemaal mijn ding zeg maar.
Liefs

 
At July 6, 2014 at 5:40 PM , Blogger Anouck said...

Wat een leuk stukje heb je geschreven Sara! Ik ben nog nooit in Berlijn zelf geweest, hopelijk komt daar nog een keer verandering in, haha! Leuke foto's ook, ziet er super gezellig uit! Geniet ervan!

 
At July 6, 2014 at 5:54 PM , Blogger Janne said...

Ah klinkt zo leuk allemaal! Wil er zelf ook nog heel graag een keer heen. Gave foto's heb je gemaakt. Leuk dat er zo veel kunst gewoon te zien is in de stad :)

 
At July 6, 2014 at 7:46 PM , Blogger Sara said...

Grappig dat er zoveel verschil tussen zit! Ik vond Berlijn echt een geweldige stad, maar ik snap ook wel dat je er juist weer helemaal niet zoveel mee kan hebben. :)

 
At July 6, 2014 at 8:49 PM , Blogger Deborah said...

Ah, superleuk! Mooie foto's, Berlijn lijkt me echt een geweldige stad!

 
At July 6, 2014 at 9:14 PM , Blogger RosinaDeborah said...

Zó leuk! Door deze post krijg ik echt zin om weer naar Berlijn te gaan. En je foto's zijn ook mooi geworden.

 
At July 6, 2014 at 10:19 PM , Blogger Unknown said...

Aaah ik wil ook zo graaf is naar Berlijn! Het ziet er zo leuk uit :)

 
At July 7, 2014 at 9:11 AM , Anonymous Anonymous said...

Mooi om te zien!

 
At July 7, 2014 at 11:59 AM , Blogger przepisnik said...

great blog<3
want to follow on bloglovin?

 
At July 7, 2014 at 12:35 PM , Blogger Sara said...

Heerlijk geschreven, kan er niet veel meer van maken. Ik heb je foto's al een beetje gestalkt op FB maar ik vind ze erg leuk.

Liefs, Saar.

 
At July 7, 2014 at 2:35 PM , Blogger Unknown said...

Berlijn is zo tof! In dat winkeltje boven bij de eerste foto heb ik nog een boek gekocht, haha.

 
At July 7, 2014 at 2:53 PM , Blogger Eve Dijkema said...

Ik wil echt eens naar Berlijn! En je hebt het zo leuk geschreven trouwens, echt heel leuk.
Love,
Eve
www.thestyleblondie.com // www.eeva.com

 
At July 7, 2014 at 3:01 PM , Blogger Sara said...

Jaaa dat winkeltje, zoveel liefde voor dat winkeltje, ze hadden er super toffe boeken! Ik heb in het Museum van Moderne Kunst nog een boek over Banksy gekocht waar ik heel blij mee ben. :))

 
At July 7, 2014 at 8:18 PM , Blogger Charlotte said...

ziet er zo leuk uit! Ik ben nog nooit in Berlijn geweest maar wil nu wel extra graag!

 
At July 8, 2014 at 11:15 AM , Anonymous Anonymous said...

Toffe foto's! Ik wil ook zo graag een keertje naar Berlijn! X

 
At July 8, 2014 at 9:32 PM , Blogger Elizabeth said...

Dat klinkt als een zeer geslaagde trip!

 
At July 9, 2014 at 11:50 AM , Blogger Rachel Kromdijk said...

erg leuke foto's meid ziet er uit als een geslaagde trip liefs x

 
At July 9, 2014 at 12:59 PM , Blogger Marion | The Dutch Adventure Seeker said...

Klinkt suuuper leuk :) Mooie foto's!

 
At July 9, 2014 at 6:08 PM , Blogger Sophie said...

Wat een blij babbelig stuk! Jammer dat je er niet in een hippiebus naartoe getourd bent, misschien de volgende keer... ;-) Die graffiti is gaaf, joh! Ziet eruit als een leuk reisje! Ik ben met mijn ex-huisgenoot naar Berlijn geweest. Ik kan me wel vinden in wat je zegt... Berlijn is prachtig. Fijn dat je genoten hebt. ;-)

 

Post a Comment

Als je een reactie achter laat ben je lief, maar geld doneren zodat ik schoenen kan kopen is ook altijd een optie.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home